Pokud nemáte zkušenosti s influencer marketingem, tak si na serveru Podnikatel můžete přečíst článek, do kterého jsme přispívali tipy na co si dát pozor a jak přistoupit k výběru těch správných influencerů.
V posledním tištěném čísle Marketing & Media se náš ředitel David Růžička vyjadřuje k tomu jak se influencermarketing změnil od té doby, kdy ho v ČR pomáhal spoluutvářet. Mimo nových trendů se dočtete i o negativních aspektech a vývoji tohoto odvětví, o kterých ostatní radši nemluví.
Vybavíte si některé z youtuberských failů? Bubbleology, BMW, PewDiePie & Disney Studios a samozřejmě také ODA & Mike je pán - připomeneme vám ty největší z nich a k tomu přihodíme i rady, jak se takovým chybám zaručeně vyhnout.
Podívejte se na naši case study o značce Strongbow a její kampani Kouření OUT / Příroda IN. Zapojeno bylo 7 youtuberů a ke každému z nich byl zvolen adekvátní způsob propagace brandu. Všechny spolupráce byly jako vždy přiznané, a přesto dosáhly dohromady téměř 1 000 000 zhlédnutí.
Marketéři se při spolupráci se známými figurami na sociálních sítích bojí, že ztratí kontrolu nad výsledkem. Předejděte havárii a držte se šesti základních pravidel.
Firmy už si jejich potenciálu všimly. O jejich zapojení uvažovali i čeští politici. Ještě před pár měsíci tvrdili, že kolem nich opatrně našlapují. Několik týdnů před volbami ale bylo zjevné, že do praxe se tento záměr příliš nepřevedl.
Přes 70 % lidí, kteří na internetu sledují videa o jídle, je ve věku 18 až 34 let. Toho ve svých kampaních využily značky Knorr, Nestlé, Helmann´s či Lipton. Vznikla tak seznamka na základě chutí či výzva mezi youtubery k přípravě sendvičů, na které jsme se s Helmann´s podíleli.
Steve Bartlett z agentury Social Chain letošní rok nazval rokem mikroinfluencerů. Proč? Kdo je vůbec tím mikroinfluencerem a jak se jejich využití projevilo v naší kampani pro ČSOB?
„Obecně platí pravidlo, že problémové a explicitně kontroverzní tvůrce nezapojujeme. Je naše zodpovědnost klienta chránit, aby se nespojoval s tvůrci, kteří vystupují proti jeho filosofii,“ říká Tomáš Gavlas.
Už i státní instituce chtějí využít vlivu youtuberů, který soukromé firmy rozpoznaly už dávno. Agentura Czech Tourism, České dráhy nebo Úřad vlády platí desítky tisíc korun za to, aby se dostaly mezi mladé lidi na internetu.
Zhruba dvacítka českých youtuberů už vydělává přes milion korun ročně. Stali se modlou i nejúčinnější reklamou. Jak tento byznys funguje a jak youtubeři ovlivňují mladou generaci?
Jednou z nejvyhledávanějších skupin v oblasti marketingu jsou mladé ženy ve věku 19-35 let. Čím jsou tak unikátní? Jsou nezávislé, vědí, co chtějí, a nákupní rozhodnutí dělají jinak než jejich starší sestry či matky.
Od makaka za kamerou až po youtubery v Bílém domě. YouTube je s námi už více než 10 let a diametrálně změnil politickou komunikaci. Jaké jsou světové trendy? A ovlivní YouTube i letošní parlamentní volby v Česku?
Hlavní jsou příjmy z reklamy, které YouTube umisťuje přímo před jejich videa, to je zhruba jedna třetinu příjmů youtuberů. Další třetina většinou bývá ze spolupráce s komerčními firmami. Poslední třetina může být merchandising, vlastní oblečení a produkty.
Mezi 18 a 35 lety sledují lidé Youtube víc než televizi. Také sami youtubeři stárnou a víc se dotýkají témat, která ovlivňují jejich každodenní život a cítí potřebu se k nim vyjádřit. Třeba Kovy původně natáčel spíš o hrách a aktuálně víc komentuje politiku a veřejné dění.