Jak založit firemní YouTube kanál?

Čtvrtek 11. dubna 2019

Rozhodli jste se vytvořit YouTube účet pro vaši firmu? Tak to jste udělali krok správným směrem, protože online video táhne víc a víc lidí. Navíc se nejedná o nic složitého a celý proces vám zabere jen několik minut.

05_2019 blog_big_zakladameyoutubekanal-1.jpg

Typy kanálů

Na začátek je důležité říci, že existují dva typy YouTube kanálů - osobní a účet značky (což je běžnější varianta YouTube kanálu pro firmy). Najdeme mezi nimi několik rozdílů.

Účet značky může mít:

1. Delší název
Klasický osobní účet vám nabídne jen dvouslovný název kanálu. V případě účtu pro značku takové omezení neplatí.

2. Manažery
Možnost manažerů oceníte ve chvíli, kdy bude přístup ke kanálu vyžadovat více lidí. U osobního účtu nedáváte přístup jen k YouTubovému kanálu, ale i k připojenému emailu nebo třeba Google disku a všem informacím, které na něm máte. Pokud nechcete, aby měl někdo jiný k těmto datům přístup, určete si správce/manažera kanálu.

Můžete vybírat ze tří rolí - vlastník (pravomoce jako primární vlastník kanálu), správce (optimalizuje videa a publikuje je, má přístup i ke komentářům a komunikaci s diváky) a správce komunikace (má přístup ke komentářům kanálu, komunikuje s diváky).

Postup tvorby firemního kanálu

Krok 1: Bez Google účtu ani ránu!

Abyste si mohli vytvořit YouTube kanál, budete potřebovat účet Google. Na výběr máte ze dvou možností, vytvořit nový účet pro značku anebo využít váš existující účet.

Nejdříve si popíšeme jak postupovat, když vytvoříte nový YouTubový účet. Informace o druhé variantě najdete níže.

Nový účet

Krok 2: Vzhůru na YouTube

Po založení nového Google účtu přejděte na stránku YouTube. V pravém horním rohu klikněte na ikonku avatara. Rozbalí se vám nabídka a vyberte první možnost - My channel (můj kanál).

Krok 3: Kdo budu? 

YouTube vás přesměruje na stránku vašeho kanálu, a protože je to první návštěva, dostanete na výběr. Chcete účet využívat jako osobní nebo jako účet značky? Při výběru účtu pro značku získáte možnost přidávat manažery kanálu a mít delší název (viz výše). Pro další postup ↓přejděte ke kroku č. 5 ↓.

Účet mám, ale potřebuji nový kanál

Krok 2: Účet mám, ale chci nový kanál

Když už máte YouTube účet, ale chcete si vytvořit další kanál, bude pro vás celý proces o pár vteřin rychlejší. Prvně klikněte na nastavení v levém sloupci.

Krok 3: Prohlédněte si své účty

Klikněte na odkaz, který vám ukáže, jaké kanály už vlastníte anebo umožní vytvořit kanál nový.

Krok 4: Vytvořte nový kanál

Zvolte vytvořit nový kanál, tím že kliknete na velké šedé + .

Krok 5: Jak se budu jmenovat?

Pojmenujte si svůj kanál. Díky variantě účtu pro značku může váš název obsahovat i několik slov. Mějte ale na paměti, že kratší názvy se lépe pamatují.

Krok 6: Přizpůsobte si kanál!

Gratuluji, založili jste si zcela nový YouTubový kanál. Teď je na čase ho přizpůsobit - přidat ikonu avatara a grafiku kanálu.

Pro grafiku je doporučený rozměr 2560x1440 pixelů a neměla by přesáhnout 6MB. Nezapomeňte, že oboje by se mělo shodovat s tónem komunikace vaší značky na jiných sociálních sítích. Diváci vás tak lépe rozpoznají.

Začněte nahrávat!

A to je vše, YouTube kanál máte založený a můžete začít nahrávat vaše úžasná videa. Pokud chcete zjistit více o tom, jak nastavit důležité informace u vašeho firemního kanálu, přečtěte si další článek v sérii. Najdete ho níže mezi doporučenými.

A pokud nechcete přijít o žádné další zajímavé články a novinky z oblasti YouTube marketingu sledujte nás na LinkedIn nebo se přihlašte k odběru našeho newsletteru.

Sdílet

Nikol Šimarová

YouTube Manager Get Boost

Poradím vám s čímkoli, co se týká YouTube a optimalizace videí pro platformu.  Ať už chcete zvýšit povědomí o YouTube marketingu anebo se dozvědět, jak by mělo video vypadat a jak ho optimalizovat, aby se mu dařilo co nejvíce, jste na správném místě :)

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

04_2019 blog_big_youtubemarketing.jpg
YouTube marketing pro značky Youtube Marketing

YouTube marketing pro značky

V tomto článku se dozvíte vše potřebné o YouTube marketingu. Od toho, že YouTube není ani tak sociální síť, jako vyhledávač, přes to kolik lidí ho sleduje u nás i ve světě, až po to v čem jsou jeho hlavní benefity a zda je vhodný právě pro vás.

Co nového v YouTube marketingu? Přihlašte se k našemu boostletteru a už vám nic neunikne Přihlásit Zavřít
Jsme: *

Menu