Jak nastavit YouTube kanál I.

Čtvrtek 16. května 2019

Založením YouTube kanálu vaše práce ještě nekončí. Teď je potřeba ho co nejlépe nastavit. V tomto článku vám ukážeme, jak udělat kanál přehlednější a zpříjemnit divákům návštěvu.

2019_06 blog_big_jaknastavityoutube.jpg

V tomto článku se podíváme na základní nastavení kanálu, která usnadní jeho návštěvníkům orientaci a pomohou vám vyniknout. Další článk v sérii se pak bude věnovat tomu, které věci u kanálu nastavit, abyste usnadnili vyhledávání vašeho obsahu a ušetřili si práci při nahrávání videí.

V prvním díle série Jak založit firemní YouTube kanál jsem už zmiňovala, že byste si měli na kanál vložit jak avatara (“to kolečko” aka profilový obrázek), tak i grafiku kanálu. Pokud jste to už udělali, máte u mě malé plus a zkrátíte si práci o pár vteřin, pokud ne, pusťte se do toho.

Grafika a avatar kanálu

Přejděte na stránku vašeho kanálu a klikněte na modré tlačítko "Přizpůsobit kanál" (customize channel).

Kliknutím na ikony tužek můžete vložit novou grafiku a ikonu kanálu. Doporučený rozměr grafiky je 2560x1440 pixelů a neměla by přesáhnout velikost 6MB.

Nezapomeňte, že grafika i ikona by se měly shodovat s tónem komunikace vaší značky na jiných sociálních sítích. Diváci vás tak lépe rozpoznají.

Pokud jste v minulosti grafiku nebo ikonu nastavili a chcete je změnit, můžete postupovat podle popisu výše. Bude vám ale úplně stačit, když na grafiku kliknete. Objeví se nabídka pro nahrání nového souboru.

Nesmíte zapomínat na to, že by grafika měla fungovat na všech zařízeních (počítače, tablety, smartphony, televize). Dejte si proto pozor, aby se nejdůležitější informace zobrazily všem divákům! 

Zobrazení grafiky dle zařízení

Co vše se může v grafice objevit? Třeba vaše logo, claim, grafika z aktuální kampaně, nebo informace o tom, kdy vycházejí vaše videa.

Promo kanálů

V případě, že provozujete více kanálu nebo chcete některý kanál podpořit, přidejte si ho do sekce vybraných kanálů v pravé části. Kanál se tak dostane na oči mnohem většímu publiku a je šance, že se mu zvýší návštěvnost.

Nezapomeňte také zkontrolovat, že máte zapnutou sekci “oblíbené kanály na YouTube”. Kde se zobrazují podobné populární lokální i celosvětové kanály. Povolením této sekce máte šanci, že se v ní jednou objeví i váš kanál. 

YouTube však nedávno oznámil, že se chce časem sekce "Oblíbené kanály na YouTube" zbavit, takže pokud ji nemůžete najít, není chyba na vašem přijímači :)

Rozvržení kanálu

Pro přehlednější domovskou stránku a lepší uživatelskou zkušenost si určitě upravte rozvržení kanálu. Budete díky tomu moci vložit na domovskou stránku úvodní video (trailer), který se zobrazí novým návštěvníkům (neodběratelům kanálu) a také budete moci promovat vybrané video nebo playlisty těm, kteří kanál už odebírají.

Pokud “ozubené kolečko” nevidíte, klikněte na modré tlačítko přizpůsobit kanál (customize channel).

Odkazy

Všimli jste si při vkládání grafiky kanálu možnosti vložit odkazy (edit links)? Určitě této možnosti využijte a přidejte na kanál všechny důležité relevantní odkazy, jako vaše webové stránky, sociální sítě nebo odkazy na aktuální akce.

Pokud se jedná o firemní účet, vyhněte se vkládání osobních sociálních sítí, které s podnikáním většinou nesouvisí. Fotky z dovolené sdílejte jen s vašimi přáteli a rodinou :)

Popisek kanálu a kontakt

Po přidání důležitých odkazů nezapomeňte i krátce představit vaší společnost a co mohou diváci na kanále očekávat. Nesepisujte slohovku, stačí nejdůležitější informace. Při vyhledávání vašeho kanálu na YouTube se zobrazí jen prvních pár vět, takže důležité informace se snažte dostat co nejvíce na začátek.

A jako poslední věc, přidejte si e-mail, aby vás ostatní mohli v případě potřeby kontaktovat.

Pokud se vám nezobrazuje ikona tužky vedle popisu kanálu (instructions), znovu klikněte na modré tlačítko přizpůsobit kanál.

Shrnutí

Základní nastavení kanálu je za vámi. Divák už pozná, kdo jste, bude se lehce orientovat na kanále a v případě potřeby ví, jak vás kontaktovat.

Nezapomeňte sledovat náš blog, protože v druhé části článku se podíváme na to, jak nastavit kanál, abyste si ulehčili nahrávání videí a dostali se výše ve vyhledávání. A jako vždy, pokud nechcete aby vám něco uteklo, sledujte nás na LinkedIn nebo se přihlašte k odběru našeho newsletteru.

Sdílet

Nikol Šimarová

YouTube Manager Get Boost

Poradím vám s čímkoli, co se týká YouTube a optimalizace videí pro platformu.  Ať už chcete zvýšit povědomí o YouTube marketingu anebo se dozvědět, jak by mělo video vypadat a jak ho optimalizovat, aby se mu dařilo co nejvíce, jste na správném místě :)

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

2019_06 blog_big_jaknastavityoutube.jpg
Youtube

Jak nastavit YouTube kanál II.

Váš kanál už vypadá dobře na pohled, ale stále ještě vám chybí některé z důležitých nastavení. Máte nastavené tagy kanálu? Popisky u videí? Nevíte jak? Tak to jste našli ten správný článek.

2019_05 blog_big_zakladameyoutubekanal-1.jpg
Youtube

Jak založit firemní YouTube kanál?

Rozhodli jste se vytvořit YouTube účet pro vaši firmu? Tak to jste udělali krok správným směrem, protože online video táhne stále více lidí. Navíc se nejedná o nic složitého a celý proces vám zabere jen několik minut.

2019_04 blog_big_youtubemarketing.jpg
Youtube

YouTube marketing pro značky

V tomto článku se dozvíte vše potřebné o YouTube marketingu. Od toho, že YouTube není ani tak sociální síť, jako vyhledávač, přes to kolik lidí ho sleduje u nás i ve světě, až po to v čem jsou jeho hlavní benefity a zda je vhodný právě pro vás.

CO NOVÉHO V INFLUENCER & YOUTUBE MARKETINGU?Přihlašte se k našemu boostletteru a už vám nic neunikne Přihlásit Zavřít
Jsme: *

Menu