Rok 2019 je čerstvě za námi a my se můžeme podívat na to nejzajímavější, co se během něj na YouTube odehrálo.
Pojďme si zrekapitulovat ty pozitivnější a překvapivější chvíle posledního roku.
Guinnessův hattrick se letos podařil K-popové skupině BTS se singlem “Boy with Luv” a to v kategoriích:
Zhruba před rokem přišlo jedno hodně velké překvapení a to v podobě zatím nejdislikovanější videa na YouTube.
Rekord od roku 2010 držel videoklip k písni "Baby" od Justina Biebera. Stačil ale jediný týden a Justin byl z trůnu sesazen. Zajímá vás, komu se to podařilo? YouTube samotnému. Současným nejdislikovanějším videem na platformě je totiž YouTube Rewind 2018. Doufejme, že se tento rekord nepodaří v následujících pár dnech překonat. :) (pozn. V době vydání tohoto článku se už můžete podívat i na YouTube Rewind 2019 a zkontrolovat, jak se mu dařilo.)
Rok 2019 se nesl v trendu rozšiřování vlivu a zásahu klasických celebrit na různých sociálních sítch a platformách. Ryan Reynolds, Will Smith, Kardashians ale i Bill Gates už mají YouTube. Bill sice už od roku 2012, ale až teď se mu podařilo získat první milion odběratelů. Tento milník oslavil velmi osobitým videem.
Krást se nevyplácí. To doufejme pochopili i zloději, kteří se rozhodli k odcizení balíčku z verandy youtubera a bývalého NASA inženýra Marka Robera. 6 měsíců trvalo než připravil smrdutý třpytkový balíček a “vypustil” ho do světa. Během prvního dne získalo video s procesem výroby a reakcemi zlodějů více než 1 milion zhlédnutí a obletělo celý svět. K dnešnímu dni jich už má něco málo přes 75 milionů.
První půlka roku se vedla v duchu souboje youtubera PewDiePie a kanálu T-Series o to, kdo bude nejodebíranějším kanálem na platformě.
V rámci “kampaně” Subscribe to Pewdiepie se kupovaly billboardy celého města, reklama na Times Square, pořádaly 10 hodinové streamy, ale třeba i hackovaly tiskárny. Do podpory se kromě youtuberů zapojil i Elon Musk.
Slavili i Queen a Bohemian Rhapsody. Videoklip k písni přesáhl jako první “před devadesátkový” 1 miliardu zhlédnutí.
Jako poděkování fanouškům a na oslavu úspěchu, vznikla kampaň “You are the Champions” ve které za pomoci fanoušků vznikly 3 nové videoklipy. Tanečně zaměřený pro Don´t Stop Me Now, pěvecký a muzikantský pro Bohemian Rhapsody a vizuálně zaměřený pro A Kind Of Magic.
Do projektu se zapojilo více než 10 000 lidí ze 120 zemí světa.
Vy už se sice nezapojíte, můžete si ale vyzkoušet alespoň Freddiemeter a zjistit, jestli se váš zpěv podobá Freddiemu Mercury.
Po vzoru Mixeru, který si v letošním roce zajistil exkluzivitu bývalých největších Twitch streamerů, se rozhodl i YouTube podepsat svého prvního exkluzivního streamera Jacka Dunlopa alias CouRage. Jedná se o další krok YouTube v rozšíření live-streamingu na platformě a ukousnoutí si tak svého dílu ze stále se rozrůstající komunity hráčů.
Ve výčtu událostí nesmíme zapomenout ani na MrBeasta, který je známý svým megalomanským obsahem. Od nasypání milionů centů na kamarádovu zahradu, přes darování desetitisíců dolarů náhodným streamerům se dostal až k zasazení 20 milionů stromů. Tedy ne doslova. Stromy sice sadil, ale sám by takové množství nezvládl, proto na konci října požádal o pomoc komunitu YouTube. Uspořádal sbírku, ve které chce do konce roku 2019 vybrat 20 milionů dolarů, které pomohou vysadit 20 milionů stromů po celém světě.
Už přispěli i Elon Musk, Tobi Lutke, Jack Dorsey nebo “šéfka” YouTube Susan Wojcicky. Pokud se chcete zapojit i vy, přispějte na stánce teamtreas.com
Doufám, že jste si užili klidné svátky, načerpali sílu a v tom letošním roce se na vás budu zase těšit na našem blogu.